دیـتاویــز

مصورسازی اطلاعات، دیتاژورنالیسم، آمار و نمودار

دیـتاویــز

مصورسازی اطلاعات، دیتاژورنالیسم، آمار و نمودار

دیـتاویــز

نمودار: کتاب‌هایی برای تمام زمان

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۰۷:۰۲ ب.ظ

این نمودار، حاصل ترکیب ۵فهرست درباره بهترین کتاب‌هاست: گاردین، لوموند، کتابخانه مدرن(ویراستاران+خوانندگان) و دانیل برت؛که فقط از نام کتاب‌های ترجمه شده به فارسی در صفحه ویکی‌پدیا استفاده شده‌ است.

در عکس زیر، راهنمای رنگ‌ها را مشاهده می‌کنید.

و به این ترتیب مثلا:

رمان لولیتا، در همه، ناتوردشت در ۴، سالار مگس در ۲ و ابلومف در یکی از فهرست‌ها نامشان ذکر شده است.

ابلومف در فهرست دانیل برت، سالار مگس‌ها در فهرست ویراستاران و خوانندگان کتابخانه مدرن هستند. فقط فهرست گاردین هست که ناتوردشت را ذکر نکرده است.

در بین ۲۵۴کتاب ثبت شده، فقط لولیتا، خشم و هیاهو و اولیس در همه فهرست‌ها بودند. بعد از آن‌ها، گتسبی بزرگ، مرد نامریی، ناتوردشت، وداع با اسلحه، به‌سوی فانوس دریایی و ۱۹۸۴ هرکدام در ۴فهرست بودند.

برباد رفته، بیگانه، خوشه‌های خشم، در جست‌وجوی زمان از دست رفته، دنیای قشنگ نو، صدسال تنهایی، محاکمه، آبشالوم آبشالوم، نوسترومو، زیر کوه آتشفشان، در راه و دلبند نیز در سه فهرست نام‌شان برده شده است.

حدود ۳۶۴ یال یا‌‌ همان خط نیز برای لینک‌دهی استفاده شده است.

این نمودار، می‌تواند منبع مناسبی برای خرید کتاب(رمان) یا گفتن بهترین کتاب‌های تاریخ باشد. البته باید گفت فهرست‌های دیگری نیز هستند، ولی فقط فهرست‌های فوق در ویکی‌پدیا به عنوان منبع قابل استناد ثبت شده بودند.

بیشتر این کتاب‌ها به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و در بازار هستند. می‌توانید با جست‌وجو بیشتر در اینترنت از وضع ترجمه یا ناشر فارسی آن‌ها مطلع شوید.

مشاهده نمودار، نوع اول

مشاهده نمودار، نوع دوم

[Image]دریافت فایل

 

منتشر شده ابتدا در اینجا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی