دیـتاویــز

مصورسازی اطلاعات، دیتاژورنالیسم، آمار و نمودار

دیـتاویــز

مصورسازی اطلاعات، دیتاژورنالیسم، آمار و نمودار

دیـتاویــز

کلید روحانی برای فرهنگ

جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۱ ب.ظ

انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و جناب آقای حسن روحانی با کسب بیشترین آرا منتخب دوره یازدهم شد. حال این سوال پیش می‌آید که نگاه ایشان به فرهنگ چیست و برای آن چه برنامه‌ای دارند.

اینفوگرافی روبرو بر اساس گزارش مناظره دوم نامزدهای ریاست جمهوری تهیه شد. متأسفانه برنامه مشخصی برای فرهنگ در سایت‌های حامی آقای روحانی نبوده و تنها منبع قابل استتناد همان گزارش تلویزیونی در تاریخ ۱۵خرداد بود.

نکاتی که آقای روحانی گفتند، کلی بود و نمی‌توان به‌طور دقیق برنامه ایشان برای چهارسال آینده در حوزه فرهنگ بیان کرد ولی با همین اندک نکات می‌توان سیاست‌های کلی ایشان را در فرهنگ تقریباً به‌دست آورد.

تمرکززدایی از فرهنگ، واگذاری امور فرهنگی به متخصصان و هنرمندان، قبول نکردن سانسور و تاکید بر آزادی مطبوعات، نظام‌مند کردن فرهنگ از طریق قانون، توجه به کیفیت به جای کمیت و آمارنویسی، احترام به حقوق شهروندی و عدم دخالت در زندگی خصوصی مردم، توجه به هنرمندان، ایجاد فضای باز فرهنگی، کم کردن فشارهای سیاسی از دانشگاه و... نکته‌های کلیدی صحبت‌های آقای روحانی بود.

  

نظرات (۱)

  • امیر حاجی‌نژاد بشرویه
  • با سلام و احترام.

    نوشته بودید: "متأسفانه برنامه مشخصی برای فرهنگ در سایت‌های حامی آقای روحانی نبوده و تنها منبع قابل استتناد همان گزارش تلویزیونی در تاریخ ۱۵خرداد بود."

    در سایت ستاد انتخاباتی ایشان، در بخش برنامه‌ها به نشانی:
    http://www.rohani92.com/portal/index.php/about-us/plans#/46
    کتابچه‌ای قابل مشاهده است. برنامه‌های فرهنگی را از صفحه‌ی ۴۵ تا ۴۹ آن می‌توانید ببینید.
    پاسخ:
    سلام و عرض ادب. ممنون از راهنمایی و اطلاع‌رسانی.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی